Sambos syster med pojkvän tyckte att det skulle vara roligt att bowla här om dagen. Jo, men absolut! De var längesen och som jag vill minnas det så är jag lite av ett proffs på det där. Vi bokar en bana så att det verkligen finns plats, vill ju inte gärna vänta, och så möts vi i hallen. Vilken början på helgen! Laddade med en runda Korong tillsammans med mamma, pappa och sambo. Var inget proffs på det där gamla spelet, och det var inte alls roligt. Alla pluttar jag sköt på flög över kanten nästan varje gång och den enda plutten jag någonsin satte i mål var den svarta som gav minuspoäng typ. Dålig uppladdning.
När vi kom till bowlinghallen var en bana av tio upptagen, och ändå verkade killen på det lilla kontoret vara superstressad och det var nästan kaos(?) Vi väntade lydigt ett tag medan han for runt på sin lilla datorstol och slängde med de långa blonda håret som tydligt störde skiten ur honom. De tog inte kort, de kändes nästan lite konstigt att kortläsaren inte hittat sin väg in i alla verksamheter än och att behöva skramla ihop till hyran av banan. En hundring, en tjuga och fyra tior gav vi honom. Av det drog alla tiorna i golvet och rullade åt olika håll. Han verkade nervös och spänd. Vi bad om ursäkt, tog våra skor och skyndade till vår bana.
Jag erbjöd mig att vara först, tänkte att det är ingen ide att dölja min lite otippade talang. Drog iväg klotet i hissnande 14km/h och välte inte mindre än tre käglor... Va fan? Intalade mig att den var rampfeber, vände mig om för att gå och hämta klotet, log ansträngt åt de andra som verkade roa sig lite överdrivet mycket och fokuserade på att det fortfarande fanns en chans för en spärr. Drog iväg klotet, fyra käglor ner. Hm. Säger inget, eller jo, skyller på att det var flera år sedan. De andra är irriterande duktiga. Kommer upp i 20-30km/h och får både spärr och strike och split. När det var min tur igen försökte jag skaka av mig nerverna och laddade om. Rännan. Sköt igen. Rännan. Det var lönlöst, tv-monitorn målade upp mig som en död tupp inför hela hallen med all rätta. Jag fortsatte att spela med ungefär samma talang som en ihjälslagen tupp skulle kunna prestera. Till en början tävlade vi fyra mot varandra, mot slutet var det de tre mot varandra och jag fungerade mer som pausunderhållning i form av fågel.
Oavsett min horribla insats i bowlinghallen var det trevligt och uppskattat. Har tränat på Korong hela helgen, och hade det spelet varit kopplat till en tv hade en hel kycklingfarm legat utrotad på skärmen vid detta laget. Någon gång ska jag nog hitta något jag är bra på, och då ska jag köra över varenda stackare som vill utmana mig. Bara vänta.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar