måndag 19 november 2012

Äventyr i B'town

Idag efter besöket på skolan gav jag och bäste herr Simon iväg på äventyr i Bridgetown. Vi tyckte att det var på tiden att undersöka staden lite, nu när vi ändå varit här i en månad. Vi hade hört talas om en shopping-gata, men aldrig sett den, så vi drog på oss solbrillorna, packade ner en flaska vatten och en karta och så gav vi oss av. Som två tvättäkta turister.

Efter mycket vändande och vridande och en tydlig ifrågasättning på bådas godkänt i kartkunskap på universitetet hittade vi tillslut rätt, och det visade sig dessutom att det varit bara en gata från där vi irrat runt miljoner gånger. Haha. Så kan det gå. Jag köpte mig ett par nya solglasögon och ett armband, sedan gav vi oss av till ett Jamaicanskt litet hak och köpte en öl och testade en riktigt god drink som kittlade hela vägen ner i magen.

Innan vi begav oss hemåt igen bestämde vi oss också för att det var på tiden att smaka den inhemska maträtten Roti som så många här rekommenderat för oss, och sagt att det är något man måste smaka om man är på Barbados. Vi gick in på Chefette, den enda snabbmatskedjan som finns här (McDonald's fanns i typ ett halvår för ett bra tag sedan, men fick slå igen) och beställde varsin. Man kunde välja mellan; Only beef, beef and potato, only chicken eller chicken and potato.Vi testade varsin med potatis. Det kan helt enkelt beskrivas som kyckling och en sorts kryddad potatismos, inslaget i ett sorts pita-bröd. Det var fruktansvärt gott, och kommer lätt att ätas typ hela tiden nu. Åååh mumms. Fattar varför det kallas för delikatess. Vi avslutade dagen framför en fin fontän. Ja, det var en bra dag detta.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar