Till en början var det ganska tomt, och fast drinkarna var gratis och själva stället var skitfint kändes det lite tråkigt. Alexander gick bananas på rom och cola och hinkade glasen. Simon skulle gå och kissa, när han kom tillbaka såg jag lite förvirrad ut och förklarade att när han tod vid pissoaren och gjorde det man ska göra där hade hann helt plötsligt kännt sig fruktansvärt iakttagen. När han tittade över vänster axel stod det en tjej där, och likadant över högra. Både hade stått och fnittrat och skrikit "I can see your penis, I can see your penis!" och han kunde liksom inte bara sticka därifrån heller, utan fick stå kvar och bara jaha ja. Haha. Gode gud. Och när vi satt där och hade det trevligt kom en personal fram, han sa till Simon att det faktiskt fanns en dress-code, och det var att killar inte fick ha linnen, tröjan var tvungen att ha en ärm. Simon satte sig först på tvären, lite onykter och lite tjurig. Han sa att det var konstigt att han blivit insläppt då, för de i entrén hade inte sagt något. Personalen menade att misstag kan göras, men så ligger det till. Simon var nära på att göra hela situationen till en principsak och skulle vägra, men gick sedan med på lösningen när personalen sa att han kunde köpa en Harbour lights tröja för 10 BBD. När han fick den i handen började han nästan gråta. En kritvit jävla reklamtröja, en turisttröja, med Harbour lights-loggan och Bar... bados 2012 på ryggen. Han skämder hela vägen ner i skorna, och såg hela tröjan som en stor cockblock. Haha vi dog nästan.
Där fanns en scen som ett band normalt spelar på, förmodligen under middags-showen som äger rum på onsdagar. Jag och Alexander gick upp och fuldansade lite, bara för att vi kunde. Rätt som det var kom ett tjej-gäng upp och gjorde oss sällskap, Alexander var nöjd. Fick senare reda på att de var från USA.
Det fanns ett dansgolv, det var fullt, men ingen dansade. Jag och Simon bestämde oss för att gå upp och försöka skapa lite rörelse, men ingen hängde på. Alla bara liksom stod där. Vi gav upp och gick av strax efter att vi också rockat skiten ur Swedish house mafia, inte för att de är särskilt bra, utan för att de är svenskar. hehe. Precis innan detta hade Alexander slängt in handduken och dinglat hem. Senare stod vi vid ett bord, jag och Simon, och drack vår rom och cola. Sedan tittade han på mig och utbrast "vafan, vi blockar ju skiten ur varandra! Vi kan inte stå ihop, gå med dig!" han skrattade och jag erbjöd mig att gå iväg en stund om han ville ragga lite. Haha! Man får ju inte vara ivägen, liksom. Hittade en skittrevlig tjej som gav mig ett såntdär lysande armband som man måste bryta för att få igång och så presenterade hon mig för sina vänner. Efter ett tag kom Simon tillbaka, "hon gillade bara svarta killar" sa han och asgarvade. Ja, det kunde han ju inte göra så mycket åt. Vi pratade ganska mycket med denna tjejen, vars namn jag nu glömt, sedan var det dags att dra hem för vår del med. Blev upplockade av en svart-taxi när vi satt på trottoaren och väntade på bussen som vi inte ens var säkra på om den skulle komma, och så möttes vi av Alexander när vi kom hem, sittande i soffan med datorn i högsta hugg. Skönt att se att han tagit sig hem i alla fall.










Inga kommentarer:
Skicka en kommentar