torsdag
Näe, ibland blir det inte riktigt som man först planerat. Men nog fasen blev det bra i alla fall!
Tog sovmorgon och hade en riktig långfrukost framför teven med stekt ägg och korv. Läste Martina Haags bok Med glada hälsningar från Missångerträsk på altanen, tog en lång dusch och började sedan sakta göra mig i klar för ännu en dag på skolan. Sexåringarna skulle ha praktisk matte på eftermiddagen, och det ville jag ju inte missa. Drog på långbyxorna och t-shirten och började svettas på en halv sekund. På skolan måste vi ha långbyxor och vi får inte visa axlarna, det ska ju se professionellt ut.
Framåt halv två på eftermiddagen var eleverna överallt och studsade mellan väggarna och munnarna gick oavbrutet på dem. Lärarinnan höll hela tiden en hög samtalston och upprepade att hon krävde att de visade respekt genom att lyssna på hennes instruktioner. Kaos kaos kaos. De gick igenom både tvåans och femmans gångertabell idag i alla fall, indelade i lag med kuber som kunde fästas vid varandra. Kul att se.
På vägen hem tog jag en annan buss (nummer 9) i stället för 10 eller 11 som vi normalt åker. Nian stannar precis utanför vår lägenhet och jag va så varm i mina långbyxor och det va så hett ute att jag inte pallade gå en meter längre än vad som absolut skulle behövas. Väl på bussen insåg jag att jag inte kände igen mig alls, eftersom rutten var en annan som jag inte tidigare åkt, och visste därmed inte heller när jag skulle trycka på knappen för att inte riskera att åka för långt. Spejade som tusan på alla hus som jag tyckte att jag kände igen, men som jag inte hade en susning om hur de låg i förhållande till vårt. Plötsligt kom ett gigantiskt vitt hus, faaaaaaan, det ligger precis mitt emot vårt! va min enda tanke och jag slänge mig på knappen. Bussen stannade och jag klev över både mammor och bäbisar och gamla och knölade för att komma ut, betalade föraren och önskade en bra dag. Och precis när bussen kör vidare märker jag att det vita huset inte alls var det vita mitt emot vårat.
Åt en festlig måltid på Mojo igår med, fan det bästa stället u världen. Godaste maten lätt. Sedan gick jag vidare till mitt Coffeebean och fikade med kaffe och kaka. Killarna låg hemma oc var bakis, så blev en hel dag för mig själv och min musik. Rätt mysigt faktiskt. Bara gå runt och vara på något vis.
fredag
Hade redovisning idag i kursen hemma. Videosamtal i Skype. Det gick betydligt bättre än vad vi trodde, då vi satt på Cooffeebean och var dessutom tvugna att sitta inomhus på grund av att datorn skulle dö utan att laddaren sitter i. Espressomaskinen får ett jäkla liv när den sätter igång, och många kom in för att ha sitt morgonkaffe klockan 9 på morgonen. Det gick kanon, i alla fall och vi är godkända!
Idag är det strålande sol och nästan 40 grader klockan halv 11 på morgonen, så det blir en stranddag utan att tveka, och plugg senare i kväll. Har inte solat på hela veckan, tro det eller ej, så det är dags nu bannemig.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar