fredag 23 november 2012

Nu är det kokta fläsket stekt

Min spegelbild slagit kullerbytta. Jag har på fyra veckor gått från en lagom vältränad blekfis till en lagom brun fetis. Haha, ja det går fort både upp och ner, semestermagen börjar likna den jag en gång kämpade bort för fem år sedan. Jag åkte hit i ett par jeans som var lite för stora och därmed bekväma, samma jeans som jag knappt använde i sommras för att de var på tok för stora. I går skulle jag dra på mig dem igen, för första gången sedan jag reste hit i dem. Fick dem knappt över asen. De körde fast i låren och liksom plöjde upp en vall som var nästan omöjlig att komma förbi. Jag drog och slet och stånkade och flåsade och sparkade som en bistucken åsna och knölade och krånglade och ålade mig som en orm och höll andan och blev alldeles svettig. Sen sa det flopp! och så satt de på plats, seger. Det gjorde ont att ha dem på sig och jag blev helt stel, de satt ungefär likadant som de Cindy har i Grease i typ sista låten, de svarta brallorna som de sydde direkt på henne för att de skulle vara så tighta som det bara gick. Fast nja.. de satt lika tight men inte likadant kanske, för på henne ser det inte hälften så uppstoppat ut. Haha.

Nu får det ta mig tusan vara nog. Att man semesternjuter av mat och dryck och slapperi när man är iväg en vecka är en sak, gör man det i en hel månad är det en annan. Och i synnerhet när det är en hel månad kvar plus lite till. Då går det bara inte, fortsätter jag såhär får jag boka en extrastol för att få plats på flyget! Ojojoj, det blev en inskrivning på gymmet här om dagen, det är litet och maskinerna är otroligt få, gamla och rostiga MEN de fyller sina funktioner och gör det de ska, så jag är nöjd. Utikt över stranden och havet har jag också.. eller nej, bara havet. De håller på att bygga ett hotell precis framför, som skymmer hela den vackra vita strandutsikten. Lika fint är det ändå. Stod på löpbandet idag och trodde att jag skulle tuppa av och åka baklänges och dundra in i spegelväggen bakom och dö av splitter och en sprucken skalle efter typ fem minuter. Strålande, gassande sol letade sig in i de stora öppningarna i väggen som vätter mot havet och spred sin värme, och min enda hjälp mot denna hetta var en liten såndär skrivbordsfläkt uppsatt i taket ovanför mig som liksom blåste förbi lite ibland. Puh. Svettades gjorde man i alla fall.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar