söndag 2 oktober 2011

Swosh

Vilken helg. Den har verkligen bara sprungit förbi, precis som alla andra helger -fast lite snabbare. 

I fredags var jag och sambo på inflyttningsfest hos en av hans klasskamrater som har flyttat ihop med sin tjej.. Han som bor där har en bror som spelar i ett band, så han stod för den musikaliska underhållningen, varvat med karaoke (som kanske inte var lika musikaliskt, haha). Grejen är bara att denna killen var helt insnöad på dansband, och det är ju inte en genre som uppskattas av alla, och som kanske inte prioriteras främst på en fest. Folk accepterade att han framträdde med dansbandsmusik, men han gick inte med på att vi skulle lyssna på annat där emellan. Så det blev lite tjurigt ett tag mellan honom och en gäst som påpekade det, är jag elak om jag tycker att det är lite kul? Det känns liksom inte som ett problem som normalt kommer upp under fester, och jag finner det lite komsikt. Annars var det skitroligt, och ja, kort sagt så kommer jag minnas denna fredagen i resten av mitt liv. Fast av anledningar som jag absolut inte tänker skriva ner här. HAHA.

I lördags var vi och åt kroppkakor med sambos familj och släkt hos hans mormor. Herregud vad jag älskar kroppkakor, och de bästa kroppkakorna är lätt de man sticker gaffeln i efter några timmar när dem blivit kalla och kan gnaga på. M-m-m!

Idag har vi bara ätit gott och umgåtts med sambos familj, hans mormor kom också förbi och så åt vi falsk fläskfilé -ytterligare en delikatess som jag ätit alldeles för mycket av denna helgen. Är helt uppblåst nu, träningen imorgon kommer minst sagt bli tung, men det är det värt. Och tack, svärmor, för typ världens bästa matlåda! Längtar redan till lunchen imorgon.. mhhh...

Var tvungen att ta kort på våra OnePieces med. Sambo, hans syster TH och hennes pojkvän P har också sådana, så i helgen har vi lallat runt med våra mysdräkter i höstkylan tillsammans. Rätt sött faktiskt. Fullständigt älskar sambons OnePiece, kommer nog att köpa någon sådan också. Inte riktigt likadan, men i den stilen. Den är så enkel och snygg.. jag vill allihop.

Från vänster: Jag, sambo, P och TH.
Helt plötsligt var helgen slut och imorgon är det skola igen, långa dagar hela veckan.. tröstar mig nu med inredning, Disturbed, rabarber-te och Ben & Jerry's. Och det känns faktiskt lite bättre.

1 kommentar:

  1. Jag vet varför du kommer minnas den festen ;) . Jag kommer inte låta dig glömma det heller ^^

    SvaraRadera