Detta är mitt erkännande, det är dags att vara ärlig. När jag är sjuk är jag fan sjuk. När jag är sjuk blir jag som en man. Förra gången jag var sjuk och låg med 40 graders feber försökte jag ynkligt övertala sambon att säga upp lägenheten, för att det är tre månaders uppsägningstid och han skulle inte ha råd att bo kvar i den själv. Och det är lite surt att jag blir så himla dödssjuk, för ingen förstår hur dåligt jag mår, och jag som går runt och retas med alla män i min omgivning så fort de hostar till. Jag får liksom ingen sympati när det väl är min tur att fundera över om jag ska eller inte ska påbörja att skriva mitt testamente. Förstår inte det alls, tänk va dåligt samvete alla skulle få om jag skulle dö av värsta viruset och de har retats. När jag retas är det befogat, men när jag är sjuk är det inte alls kul. Så det så.
Min hals gör obeskrivligt ont. Kan knappt svälja. Och huvudet känns nästan exakt som om någon håller på att blåsa upp en ballong inuti det och den är för stor och det liksom trycker på huvudväggarna. I bihålorna känns det ingenting, det är mer i huvudet, men inte som värk utan snarare som ett tryck. Letade fram Zyx idag, en halstablett för halsont som ska bedöva halsen och då lindra smärtan och som också ska ha en läkande effekt. Kan tala om att den är asdålig. Ja, den bedövar... gommen och tungan och ibland kinderna beroende på vart man lägger halstabletten. Sedan är den upplöst och man har en konstlig (o)känsla i munnen och sen är det inget mer. Lurendrejeri som passar bättre på marknader än på apotek imo.
Dissar Zyx och kör på gammalt hederligt honungsvatten, det funkar betydligt bättre och är dessutom mumma.
Stackars lilla gumman , eller gubben , eller hur var det ? Du brås uppenbarligen på din pappa , som faktiskt aldrig blir " bara " förkyld - utan får influensa . Och vanlig huvudvärk drabbar honom som värsta migränanfallet . Suck ! Som min gamla mormor sa : - det går om tills du gifter dig. ;)
SvaraRaderaHaha, stackars mig! Meh, det är ju ingen tröst precis. Ska jag behöva ha ont i halsen nu ända tills jag gifter mig? Va trisst :(
SvaraRaderaÅh vi är precis likadana när vi blir sjuka. skönt att veta att det finns fler som blir riktigt sjuka av en förkylning ;-) kram charlotte
SvaraRadera