Har suttit och letat recept i flera timmar idag, lilla svägerskan och hennes pojkvän hade gett sig på att baka cupcakes och det hade visst blivit jätteäckligt alltihop. Tycker så synd om dem. Allt hade fått slängas rakt ner i soptunnan visst. Så hon var lite lagom besviken idag, och jag lovade att göra smarriga cupcakes med frosting och fyllning och hela baletten till henne när de kommer hit på söndag. Så dagen har gått till att leta efter det bästa receptet. Det var då jag hittade choklad- och bananmuffinsarna, och va ju bara tvungen att testa dem! Började dregla innan jag ens skrivit ut receptet. Tror att jag kan ha hittat något bra åt lilla loppan på söndag. Ska rådfråga med min partner in crime imorgon och se var hon tycker.
Hittade dessutom receptet till dagens middag: Kyckling teriyaki (med ris och sallad). Hur gott som helst! Sött och starkt på samma gång. Älskar sån mat. Det var som en finfin melodi i munnen. Sambo, hör och häpna, älskade det också (och han är inte helt övertygad om stark/sötstark mat). Teriyaki är ju fruktansvärt sliskigt, men tack vare vitlöken och sambal oelek blev det en härlig balans. Rekommenderas vilken dag som helst. Vill typ gå och värma resterna nu, men eftersom det är morgondagens middag också (jippi) är det inte värt det. Imorgon-jag kommer fullständigt hata ikväll-jag och då blir det kaos och det vill ingen av oss.
Så, två nya testningar på samma dag, både middag och efterrätt. Ganska stolt över mig själv. Fegisen vågar ju inte alltid testa sånt som är nytt. Och två tiopoängare, dessutom. Tror jag ska sträcka på mig lite sådär extra mycket, och klappa mig själv på axeln och säga "fan va gott". För ja, idag va det fan gott.


Oh, mums snålvattnet rinner :) . Det skvalpar om mig efter tre dagar hittills med soppor, kaffe och vatten . Hittills har det resulterat mest i rekordmånga toalettbesök :(
SvaraRadera