Eftersom jag totalvägrar att fokusera på vikten har jag inte brytt mig om att slösa pengar på att köpa en våg. Däremot mäter jag midja, höft och lår för att ha lite koll på hur mycket jag blir av med när jag nu kommit igång med träning och hälsosam kost igen. Sen ser jag det lite som en peppingsgrej också. Ha något att jämföra med liksom. Sen är jag sån också att jag kan gå och träna en dag och stå på kvällen och tycka att jag redan fått värsta musklerna och spänna mig som Gladiatorerna framför spegeln och typ hitta på artistnamn i huvudet. Och så nästa dag kan jag stå och glo i spegeln och tycka att jag ser större ut än någonsin och sjunka ihop i världens sämsta hållning och aslipa och greppa valkarna och fundera på att ansöka om en plats i Biggest Loser nästa säsong. Så att förutom pepping, fungerar mätningen som en sorts "komma ner på jorden grej", man har bra och dåliga dagar typ, men måtten är detsamma.
Under helgen har vi ätit middag med lillebror och hans sambo i deras nya lägenhet, och så har det varit kalas för pappa och så va vi och åt hos sambos mormor. När ja vaknade i morse kände jag hur hela kroppen dallrade. Till och med kinderna kändes extra pluffsiga. Vet inte hur det gick till, och fast jag egentligen bara mätt mig innan på morgonen, efter morgonkissen och före morgonkaffet, var jag tvungen att mäta mig nu ikväll för att se så att dallret inte bara är en "dålig Biggest Looser dag". Sen i torsdags visar måttbandet på plus tre centimeter runt höften. Fan. Var gör man ansökan?
Håller tummarna för att idag bara är en dålig dag och lägger mig tidigt för att sedan vakna som en Gladiator i morgon och sopa mattan med alla andra på Bodybalance. Bra plan. Firar med en kopp te och Kråkflickan i min nybäddade säng.
Stackars dig . Förstår precis hur du känner dig.jag börjar också ett nytt liv i morgon - det gör jag tyvärr nästan varje måndag - . Ärligt talat så borde ett träningsläger för oss vanliga smårultiga utan karaktär något att satsa på ! Alltså typ skriva in sig själv för att skaffa nya sunda vanor, för oss som skulle behöva tid att bara fokusera på sig själv med rätt kost och träning .
SvaraRaderaJag hänger på, vågen visar minst 10kg fel och den är ny?
SvaraRaderaEn dålig julklapp.