tisdag 10 januari 2012

Tisdag

Kan någon förklara för mig varför de klipper gräset här varannan morgon (till och med när det riktigt ösregnar) från det att det stackars gräset kommer fram, tills det börjar frysa på? Och kan någon förklara för mig hur det kan ta flera timmar att skotta de små gångbanor utanför, när det började snöa igår, och slutade i natt och de har hållit på sen typ sju i morse fram till nu. Jag kan tala om för dig att metall mot asfalt är ett ljud som man inte ens kan försöka sova bort hur lite klockan än är. Likadant med gräsklipparen resten av året. Hitta på något annat att göra! Herregud, det måste ju finnas tusen viktigare grejer att göra än att skotta samma vägar hundra gånger när det slutade snöa för flera timmar sen. 

Ett exempel är ju att se till så att hyresgästerna inte fryser ihjäl. Vi är två personer i en säng på 1,20 och vi har två täcken annars dör vi i sömnen att köld typ. Elementen går på högtryck men man känner verkligen i luften hur kallt det är här. Okej det är en gammal lägenhet, men tycker inte att det ska vara så. Kan reta ihjäl mig på sånt. Och det kommer väl inte komma någon och kolla det heller, eftersom jag typ brände alla chanser på att bli tagen på allvar senast jag klagade på att det var kallt. Då kom ju han som skulle kolla hur kallt det var precis när jag kommit hem efter att ha cyklat asfort och höll på att byta om och var stressad, halvnaken och genomsvett.

Det finns bara en grej som kan trösta när kylan sprider sig ända in i själen, och som gör en varm om hjärtat när också det snart fryser till is- baka muffins. Ställde mig igår kväll och slängde ihop de fluffigaste och mest perfekta muffinsarna jag någonsin gjort. De var så smakrika och luftiga och ja, allt. Och så tryckte jag ner en klick nutella i mitten av varje muffins. Det kan verkligen inte gå fel med nutella, fast nästa gång blir det nog med hallon eller blåbär.

 

2 kommentarer:

  1. Mums :P. De ser verkligen supersmaskiga ut . Älskar nutella - blir det kanske någon liten över till en sockermissbrukande ångestladdad mamma som håller igen och bara fuskar om hon blir bjuden ? ;)

    SvaraRadera
  2. Vi ska nog kunna ordna en liten godsak till lilla mamma ;)

    SvaraRadera