måndag 16 januari 2012

Vad blir det för mat?

Varma koppen på gång, morgonkaffet är uppdrucket och veckans inköpslista är gjord. Efter nästan två timmar kringletade på matklubben och kokaihop har jag nu en färdig matlista. I alla fall nästan. Idag blir det någonting med färs, sa att sambo fick välja mellan paj, hamburgare eller biffar. Han sa välj själv och jag är jätteförtvivlad för jag vet inte alls vad jag ska välja. Blir så arg på han när han sätter mig i såna situationer. Och han har en klasskompis hemma, så kan inte hota honom heller. Just nu. Blir nog varma mackor idag i stället. I ugnen. Det är ju så himla gott. Eller paj för jag köpte en skitbra form när jag var i Skåne i somras som jag inte använt än. Hemmagjorda hamburgare är i och för sig typ asgott med. Fast det känns mer som en kvällsmat och jag är mer sugen på kyckling. Teriyaki kanske.. Eh? 

Ska fika hos Jo sen. Tänkte bjuda henne på gårdagens tårta som jag bakade till pappa. Snodde med mig resterna hem, hihu. I utbyte får hon hjälpa mig med akuta mattips. Och så tänkte jag prata kakrecept med henne, gott när man har en likasinnad i sin närhet och som kan hjälpa en med att ta en massa svåra beslut. Som vad man ska baka, hur mycket och i hur många varianter och i vilka varianter.

All fokus ligger på matlagning och kakbaksmakeri idag, och har inga planer på att göra mig i ordning. Myskläder är dagens outfit, och det är nog bland det bästa jag vet. Mysmåndag när den är som bäst.


2 kommentarer:

  1. Vad hände med gårdagens plan att vara bäst på dagens träningspass? Har du redan kommit över + 3 cm - deppet :D. ha ha du är rolig du

    SvaraRadera
  2. Jo, träningen ska jag på klockan 19 :D

    SvaraRadera