måndag 19 mars 2012

Djävulens påhitt topp 4

Runt omkring oss finns alldeles för mycket sattyg som drar sin tunga och mörka kappa över oss. Som gör oss nedstämda och deppiga och arga. Tänkte (utan inbördes ordning) lista de saker som stör min tillvaro lite sådär extra mycket, och som rubbar mitt välmående tillräckligt mycket för att absolut vara i vägen och störa i mitt liv.

1. Snooze- Finns det något som kan totalförstöra vilken morgon som helst så är det snooze. Denna lilla lilla funktion som gör så stor skada. Sambo är snooze-beroende, och jag uppskattar det inte. Vaknar vid första ringningen och ligger sedan och räknar minuterna till nästa.. och nästa.. ända till det gått en timme och det är dags för sambo att faktiskt stiga upp! Jag har testat snooze, men varje gång jag gör det ligger jag bara och väntar på nästa ringning och vrider mig sjuttioåtta gånger. Det slutar alltid med att jag stänger av skiten och går upp i stället. Ren idioti, och tillför absolut ingenting. Förutom en störd morgonsömn, möjligen.

2. HTC Legend- Köp aldrig någonsin denna värdelösa mobiltelefon. Jag har snart haft min i två år, och betalat mer än 4000 kronor för den när jag är klar. Den har varit iväg på reparation i sammanlagt tre månader, och mellan dessa reparationstillfällen har den aldrig varit bra i alla fall. Fick till slut en helt ny telefon, i samma modell, kanon. Får starta om den ungefär två gånger om dagen för att den tjurar ihop, och den klarar inte av några spel (inte ens Wordfeud) för att den laggar sönder. Bilderna orkar inte laddas och visas och att få iväg ett längre sms är ett vansinnesuppdrag.

3. Dammsuga- Är så lycklig över att det finns människor(a.k.a idioter) som inte har något emot denna enormt glädjedödande hushållssyssla. Det finns ingenting som driver mig till mer vansinne under städning som när dammsugaren ska manövereras. Man får ont i ryggen och munstycket låser sig i en vinkel hela tiden och sladden fastnar i varje grej man passerar. Senast jag tvingades dammsuga fick jag stå och lugna mig en stund och andas djupt in genom nästan och ut genom munnen och tänka lyckliga tankar på typ muffins. Slängde nästan ut skiten från balkongen. Sambo tycker om att dammsuga, därför tycker jag om honom.

4. Duscha- Okej, jag fattar grejen att man måste. Och ja, jag duschar regelbundet varje söndag. Men jag kan inte beskriva med ord hur överdjävligt tråkigt det är att duscha. Det är tusenmiljoner moment som ska göras medan man är naken och blöt och äcklig. Allt tar en evig tid och man kan inte ens klä på sig utan av att störas av fukten från duschningen. Allt blir snävt och skevt och obehagligt och håret fortsätter att droppa hur mycket man än torkar det. Man ska klä av sig, stiga in i duschen, vänta in rätt temperatur, blötas ner, tvålas in, sköljas av, shamponera in, skölja av, balsamera in, skölja av, avlägsna överflödig kroppsbehåring, skölja av, stänga av duschen, frysa ihjäl, torka sig i en evighet, bli fuktig av kondensen i badrummet, blöta ner hela golvet, försöka torka håret, försöka klä på sig...... Fy fan va tråkigt.

2 kommentarer:

  1. Du skojar väl när du påstår att du duschar regelbundet - EN gång i veckan? Annars får vi ta ett allvarligt samtal du och jag ^^

    SvaraRadera
  2. Haha klart det är skoj! Går ju idrott för tusan ;)

    SvaraRadera