Nästan dagligen står jag framför spegeln och gör ett försök att se så fräsch ut som alla andra runt mig gör, och så gör jag plut-mun och drar in magen och står lite på tå för att låren ska se lite mer spända ut än slappa och så håller jag över den delen på magen som jag tycker putar för mycket och till följd av att jag drar in magen hukar jag med ryggen och så ser jag in i spegeln att nä, ser mer ut som ett cirkusfreak än en supermodell. Då tappar jag gnistan och ställer mig "normalt" framför spegeln i stället. Sjunker uppgivet ihop, axlarna ramlar framåt och mungiporna pekar neråt, och ser mer ut som en påse nötter. Ger upp och tjurar och mumlar och går därifrån.
Idag kändes det som en av de dagar som inte kommer mer än ungefär en gång om året. Jag vaknade och kände mig inte så pluffsig och irriterande som vanligt. Idag är en sån dag då jag bokar pass på gymmet och skriver ett träningsschema och är supertaggad för att träna och har värsta ambitionerna att ta tag i mitt liv. Jag letar recept i timmar och skriver ett matlista och planerar att cykla till affären och storhandla. Jag tar på mig något jag annars aldrig använder och typ speglar mig sjuttioelva gånger. Imorgon vet jag att jag kommer återgå till den normala påsen med nötter igen, och jag kommer att avboka alla pass. Jag kommer att slänga schemat och matlistan och jag kommer absolut inte cykla till affären, det är ju skitlångt (fast egentligen inte) och jag kommer vara mitt vanliga, lata jag. Jag kommer att vara sådär lagom missnöjd och jag kommer att längta till nästa sånhär dag. Valde därför denna dagen till ära att ta ett kort på mig själv i en outfit jag kanske aldrig kommer ha på mig igen, bara för att det känns så jävla bra just idag. Jag vet att jag är lite bred, men det är så mina höfter ser ut och idag spelar det ingen roll.
Om du är bred ska jag skjuta mig på studs. :) Kaaanske kanske skulle man ta och gå till gymmet ändå.
SvaraRaderaDu är ju alltid superfint Hanna! :)
SvaraRaderaHaha, men jag är rätt bred om höfterna, alltså byggd på det viset :) Äh, skit i gymmet. Det är tråkigt. Haha!
SvaraRaderaVa snälla ni båda två är! Puss
Du är jättefin gumman. Vi har väl hellre kvinnliga former än är byggda som pojkar ?
SvaraRaderaHanna du vet att du är bäst på att vara våran Hanna, hon som är söt,
SvaraRaderagullig och vacker.