tisdag 21 augusti 2012

Hejdåfest för farbror Amerika

Ojojojoj. Detta var inte bra. Redan dag två fular jag med nolltolleransen och har fullständigt (och lite äckligt) vräkt i mig chips och kakor och korv hos farbror idag. Som jag nämnt tidigare flyttade han för många år sedan till USA för att utbilda sig. Väl på plats träffade han sin fru och flyttade alltså aldrig tillbaka till Sverige igen. De har nu också två döttrar och kommer till Sverige varje sommar och hälsar på, mycket mycket trevligt!

Mindre trevligt är det däremot att det är dags för dem att åka hem imorgon.. det är lite synd att jag inte har hunnit träffa dem så mycket som jag hade önskat, men vi har i alla fall träffats några gånger. Idag var det i alla fall en liten hejdåträff hemma hos dem och det bjöds på alldeles för mycket godsaker för att fröken skulle kunna hålla fingrarna i styr. Det blev både en massa korv och mängder av chips och en salig blandning av en himla massa underbart goda kakor. Om det är något jag är så är det ett kakmonster, den saken är ju säker. Mumms. Och den vanilj- och blåbärsflätan kan vara det farligaste jag smakat. Wahoa va god den va! Och fast det fuskades redan andra dagen så känner jag att det gör ingenting så länge det inte blir en vana. Nu var det ju liksom ett speciellt tillfälle, och fast jag tänker vara hälsosam tänker jag för den sakens skull inte vara dum.

Vi fick dessutom gå in och hjälpa dem igenom en runda kubb, för att de hade rykt ihop här om dagen över reglerna som ingen av dem mindes men som alla var oense om. Haha! De hade till och med googlat efter reglerna, men bara hittat en lista på de internationella tävlingsreglerna i kubbmästerskapen. De var visst lite annorlunda mot de enkla hobbyreglerna vi kör med. Tur att vi svenskar kunde gå in och hjälpa de stackars amerikanarna ur detta kaos och visa dem hur det går till!

Selma i sina doggels och sin klänning hon fick av Farbror och hans familj
Fullspäckat fikabord med för mycket mumms mumms för fröken att hålla sig borta ifrån

Dag 2;
Frukost: Nutrilett chocolate shake
Mellanmål: Nutrilett blueberry shake
Hejdåfest: 3 korvar m. ketchup och senap, en mazarin, två flätbitar, ett ballerinakex, en tredjedels chokladmuffin och en massa chips
Kvällsmat: El wrappo, utan meny
Träning: Power walk 10.64km, 1h 17min, avg. pace 7.17, 845cal.

Dagens intag är väl inte en höjdare.. men det var herrans gott! Och som jag skrev ovan så var det lite speciellt idag och det är okej så länge varje dag inte ser ut såhär, det får inte bli en vana. El wrappon var i och för sig helt meningslös för jag var supermätt efter alla kakor, men kan meddela att den var sjukt god och jag ångrar mig inte en smula! Träning var allt annat än rolig idag. Det var tyngre än vanligt och jobbigt på fel sätt. Jag tror lite att det kan ha med Nutriletten att göra, att jag behöver mer energi om jag ska träna också och då räcker inte en liten shake. I morgon blir det därför havregrynsgröt till frukost i stället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar