Hahahahaha.
Ja, vad ska man säga? Här ser ni damen med kanske planetens absolut sämsta självdisciplin. Trevligt att träffas!
Den där deffen och allvaret och allt jag pratade om har ju gått helt åt väggarna, men det struntar jag i. Har ätit förträffligt god mat och mumsat på massor goda grejer. Sen kanske det inte var helt hundra att jag valde att tok-svulla de dagarna som jag helt avsa mig från träningen för benets skull. Lite aningens dålig planering, fast vad ska man göra förutom att käka när man inte kan/får röra sig? Det är ju verkligen världens bästa sysselsättning och tidsfördriv, säg den som inte tänker på mat så fort denne inte har någonting att göra liksom. Duh. Jag är verkligen skrattretande besatt av allt som går att äta. Jag älskar matprogram och jag sitter och letar spännande mat- och bakbloggar dagligen och läser tidningar om det så fort jag hittar en. Jag har alltid massor recept och idéer som snurrar i huvudet, men är alltid för feg för att testa dem. Bakning är jag lite modigare med, men när det kommer till matlagning är jag väldigt försiktig. Är en kaka äcklig är det inte värre än att man svär lite och slänger skiten och bara tar en slät kopp kaffe, är maten äcklig är hela dagens middag förstörd och man måste göra någonting annat. Man kommer inte undan på samma sätt, och det vill jag kunna göra. hehe.
Hur i hela friden ska man kunna ha någon form av disciplin till mat och kakor när man är så himla förtjust i det? Lillasyster bakade riktigt goda och maffiga chokladmuffins idag. Höll på att dö efter en, så jag tryckte i mig två till. För sådan är jag. Alltid ska allt vara till en liten överdrift. Tidigare på dagen åkte vi till farmor en sväng, och då bjöds det både på fläskpannkaka, vanliga pannkakor och en massa fika till kaffet. Jag är en riktig gammeltant och älskar mandelkubb och smällde i mig sex stycken utan det minsta dåliga samvete.. och en vaniljmazarin. Sen slank det ner ett wienerbröd hemma hos T. Bara sådär snabbt i en hast över vasken i köket innan vi körde vidare. Och så en lyxshake blåbär på Max innan resan tillbaka till Växjö bar av. Jäklar va god den var.
Snacka om att man har en talang för att frossa! Är det något jag kan så är det att njuta av livets goda. Och av just den enkla anledningen finns det nu ingenting i den riktningen hemma i lägenheten. Jag köpte gifflar till kaffet som jag blev bjuden på hos AT, men jag lämnade minsann de som blev över där! Klapp på axeln. Hela denna veckan ger jag ett stort och hjärtligt asgarv, ett sånt som man liksom lutar sig tillbaka och håller sig på magen när man gör, och i morgon är det fröken som går raka vägen och skriver in sig på gymmet. Yeez.
Ja, och just det, färgade håret idag! Det syns inte ett skit. Hihu.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar