fredag 24 augusti 2012

Älskar när allt vänder

Somnade tidigt igår och vaknade sent idag, ändå ville jag inte stiga upp. Hade ingen lust. Jag ville inte träna, men jag ville verkligen få det gjort. Suck. Rullade över på mage och växlade fram och tillbaka mellan Facebook och Instagram, försökte komma på en anledning att stiga upp utöver den att klockan var lite över tolv och att mycket av dagen redan gått. Grävde ner huvudet i kudden, det varma täcket låg tungt över kroppen i det kalla rummet och madrassen var fantastiskt mjuk. Bara en idiot skulle resa sig upp självmant tänkte jag, och steg upp.

Motivationen var som bortblåst idag. Det blåste hårt ute och det kom ganska kraftiga regnskurar till och från. Aldrig att jag skulle ge mig ut på en power walk i detta vädret! Deppen kom tillbaka. Skulle inte stigit upp. Vissa dagar är det bättre att bara ligga ner och blunda, så är det bara. Drog på mig träningskläderna i alla fall, envis är jag i alla fall fortfarande och det är ja tacksam för. Hemmaträning stod på schemat eftersom pwn uteblev på grund av det ostadiga vädret, det var längesen så lite kul skulle det faktiskt bli. Rullade ut mattan och satte igång, det var inte så jobbigt som jag ville minnas, blev lite besviken fast det nog mer betyder att det är bra. Höll på en halvtimme, sen tjurade jag ihop och stängde av. Nej, det var inte roligt och då vägrar jag fortsätta. Tränar gör jag för att jag tycker att det är roligt, är det inte det får det vara. Det måste vara en förening av både nytta och nöje, annars blir det obalans och man tröttnar och slutar helt. Eller ja, jag gör det i alla fall. Morrade för mig själv och tog på mig mina skönaste myskläder, letade fram korsordet och startade kaffebryggaren.

Och när jag satt där, uppkrupen i soffan, på mitt allra sämsta humör och var besviken över att det inte blir någon träning idag kom Ts lillasysters pojkvän PH ner från övervåningen och frågade hur det var. Sen sa han att han snart skulle till gymmet och jobba och att jag kunde följa med och träna där. Nytt hopp tändes. Vilken sjukt bra idé! Fast nej... nu hade ja precis bytt om och bekvämligheten hade tagit över. Jag skiter i det. Velade en bra stund. Sen bestämde jag att det var dags att lägga ner det dåliga humöret och ta tag i mitt liv. Bytte om till de nya kläderna jag köpte igår (t.h). Älskar träningskläder! Hade kunnat ha bara sådana kläder i garderoben. Hade kunnat köpa upp varenda liten småpeng på träningskläder om jag hade kunnat. Kände mig awesome och peppen var tillbaka. Ah.


Var på gymmet i en och en halv timme, sedan gick jag från gymmet och hem till mina föräldrar, vilket tog nästan exakt en timme. Dagens träning är gjord med besked och nu ligger jag här i sängen med en Lindt excellence Blueberry Intense och är på fantastiskt bra humör.

Dag 4:
Frukost: Nutrilett Blueberry shake och två rån med ost
Mellanmål: Nutrilett Blueberry shake
Efter träningen: Nutrilett caramel toffee bar
Middag: en halv pizza och pizzasallad
Träning: Crosstrainer 300kcal, löpband 400kcal, 200 sit-ups, 30min total core pilates, promenad 7,06km, 1h 6min, avg. pace 9:27, 428kcal.

Förutom att min mobil förmodligen gick sönder idag och slutade reagera på headsetet så att jag inte längre kan lyssna på musik i den vände denna dagen och blev fantastiskt bra! Riktigt nöjd med både intag och prestation och faktumet att jag inte bara gav upp. Ska kanske berätta att jag som ett lite test-projekt börjat räkna kalorier för att se hur det funkar med kost och motion. Än så länge är det både roligt och spännande! Man får en helt ny bild och förståelse för vad man verkligen stoppar i sig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar