Tzatziki är en ganska nyupptäckt kärlek och tillsammans med ugnsrostade rotfrukter och halloumi behövs egentligen ingenting annat för att man ska uppleva ren kärlek. Och tillsammans med en grillad köttbit kan ingenting bli fel. Vägen till mitt hjärta går genom magen, utan tvekan. Bjud mig på något riktigt, riktigt gott och jag är din bästis för evigt. Varje gång mina tankar börjar spåra och jag börjar tänka på dig i kväll försöker jag tänka på dagens grillning igen, det funkar sådär bra, men det är i alla fall helhjärtade försök.
Bakade dessutom idag (också)! Eftersom jag älskar att baka och eftersom det gör mig glad har det funkat lite som terapi i veckan och hittills har jag gjort chokladmuffins, havrekakor med chokladtäcke och brownies med valnötter, hackad choklad och hallon. Den sistnämnda kakan är en storfavorit och vinner nästan allas hjärtan, och det är ingenting konstigt, för den är helt makalöst superdupergod! Vill inte riktigt tänka på hur många jag tryckt i mig idag.. Jag är en riktig gottegris, egentligen. Njuter till fullo av livets goda, precis som man ska.
![]() |
| Brownie med valnötter, choklad och hallon |

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar