lördag 18 augusti 2012

Vägen till hjärtat går genom magen

Har haft tre finfina damer på grillkväll, och det har varit mycket mat och mycket prat. Nu sitter man här, alldeles ensam, och genast börjar tankarna studsa runt i huvudet. Det är kass att vara en grubblare, så mycket kan jag säga. Kvällen har i alla fall varit fantastiskt trevlig, och nu sitter man här med en sådär jag-har-ätit-alldeles-för-mycket-spänd mage och ser höggravid ut framför datorn och kan inte låta bli att flina åt hur dum man är som alltid gör samma misstag. Det är mycket jag är sämst på, men något jag verkligen saknar är en spärr när det kommer till mat. Är helt oförmögen att sluta äta i tid. Finns det framme äter jag oavbrutet ända tills det tas bort. Hur illa jag än mår, hur mätt jag än är, hur ont det än gör, proppar jag i mig mer och mer och mer. Haha! Jag älskar mat. 

Tzatziki är en ganska nyupptäckt kärlek och tillsammans med ugnsrostade rotfrukter och halloumi behövs egentligen ingenting annat för att man ska uppleva ren kärlek. Och tillsammans med en grillad köttbit kan ingenting bli fel. Vägen till mitt hjärta går genom magen, utan tvekan. Bjud mig på något riktigt, riktigt gott och jag är din bästis för evigt. Varje gång mina tankar börjar spåra och jag börjar tänka på dig i kväll försöker jag tänka på dagens grillning igen, det funkar sådär bra, men det är i alla fall helhjärtade försök. 

Bakade dessutom idag (också)! Eftersom jag älskar att baka och eftersom det gör mig glad har det funkat lite som terapi i veckan och hittills har jag gjort chokladmuffins, havrekakor med chokladtäcke och brownies med valnötter, hackad choklad och hallon. Den sistnämnda kakan är en storfavorit och vinner nästan allas hjärtan, och det är ingenting konstigt, för den är helt makalöst superdupergod! Vill inte riktigt tänka på hur många jag tryckt i mig idag.. Jag är en riktig gottegris, egentligen. Njuter till fullo av livets goda, precis som man ska.

Brownie med valnötter, choklad och hallon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar