söndag 19 augusti 2012
Tant H
Efter att ha spenderat kvällen i förrgår helt själv bestämde jag mig för att jag absolut inte ville göra om samma sak igår, så jag gjorde mig i ordning och tog bussen in till stan för att möta upp två av de fantastiska kollegorna jag jobbade med nu i sommar. Vi var hemma hos deras kompis tillsammans med några andra, det var en hel bunt riktigt roliga tjejer och det var jättekul! Fast jag har nog aldrig känt mig på gammal som jag gjorde då, jag vet inte om det var någon av dem som var lika gammal som mig, eller ens bara ett år yngre. Alla var som min lillebror, två år yngre än mig. Kanske inte så mycket egentligen, men ändå, tanken passerade ju några gånger. Haha! Gamla tanten satt där i soffan med sina öl och pratade om meningen med livet, medan flickorna skuttade runt i sina små klänningar och drack vin, typ. Nej så illa va det inte, fast det kändes ungefär så. Och bättre blev det ju inte av tanken att jag först hade tänkt ta med mig kakorna jag bakade här om dagen, så att de skulle ta slut och jag skulle slippa slänga dem för att det vore synd. Haha! Man tar ju inte med sig hembakat till en fest! Feta chips eller ostiga ostbågar är en sak, men små söta kakor passar in i en helt annan kategori. Nej, hade jag gjort det så hade jag verkligen klassats som tant. Vet inte hur jag tänkte, men jag är glad att jag slopade de planerna innan jag gick. Jisses.. vilken syn det hade varit.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar