onsdag 29 augusti 2012

Still going strong

Vaknade klockan nio i morse efter 33 timmars sömn. Inte konstigt att huvudet kändes lita upp och ner. Kaffet blev för svagt och micrad kebabsallad till frukost var allt annat än en höjdare. Usch usch usch. Å andra sidan var jag tacksam över att vara på fötter igen och att kunna äta överhuvudtaget. Man ska inte vara kräsen, haha! Nollorna imponerar verkligen på mig, gänget utanför höll låda till ett någon gång i natt och väckte mig vid nio i morse. Hur orkar de?! Antingen går de inte sådär rå-all-in som fröken gjorde i måndags, eller så har de en jäkla toleransnivå som pallar vara igång på det viset eller så börjar jag bli för gammal (fast nej). Ojojoj. En eloge, mina vänner!

För att på något sätt kompensera gårdagen som helt föll bort taggade jag för gymmet, drog på mig mina favoritkläder, tog skorna och vattenflaskan under armen och så gick jag för att svettas på crosstrainern en timme. Det finns nog ingen känsla som är så skön som efter att ha tränat. Det var inte så länge kanske, men det var i alla fall och det är jag nöjd med. Är man dessutom i lite obalans som jag är just nu är träningen extra skön. Man får liksom en paus från omvärlden och alla tankar en stund. Man kan släppa det som gör en förvirrad, det som gör en irriterad och det som bekymrar en. Man bara är där och då och nu. Och det behövs som fan.

Lagade en supersmarrig middag idag, färsbiffar proppade med svartpeppar och rödlök på en rostadbrödskiva med cremé fraiche och grönsaker. Det satt fint i kistan kan jag lova. Mycket, mycket godare än den där micrade frukosten.. ryser fortfarande bara av att tänka på den. Är faktiskt lite stolt över att det blev så gott idag, älskar när det är helt oavancerat och asgott på samma gång. Så det ska vara tycker jag som är långt från en mästare i köket. Haha! Är asrädd för att göra äcklig mat, det är därför jag aldrig heller försöker göra mig till och ge mig på något sånt där fancy recept fast det låter supergott. Då äter jag hellre basic mat som jag vet att jag klarar av och som går ner. Som idag. Och det passar mig alldeles utmärkt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar