För att på något sätt kompensera gårdagen som helt föll bort taggade jag för gymmet, drog på mig mina favoritkläder, tog skorna och vattenflaskan under armen och så gick jag för att svettas på crosstrainern en timme. Det finns nog ingen känsla som är så skön som efter att ha tränat. Det var inte så länge kanske, men det var i alla fall och det är jag nöjd med. Är man dessutom i lite obalans som jag är just nu är träningen extra skön. Man får liksom en paus från omvärlden och alla tankar en stund. Man kan släppa det som gör en förvirrad, det som gör en irriterad och det som bekymrar en. Man bara är där och då och nu. Och det behövs som fan.
Lagade en supersmarrig middag idag, färsbiffar proppade med svartpeppar och rödlök på en rostadbrödskiva med cremé fraiche och grönsaker. Det satt fint i kistan kan jag lova. Mycket, mycket godare än den där micrade frukosten.. ryser fortfarande bara av att tänka på den. Är faktiskt lite stolt över att det blev så gott idag, älskar när det är helt oavancerat och asgott på samma gång. Så det ska vara tycker jag som är långt från en mästare i köket. Haha! Är asrädd för att göra äcklig mat, det är därför jag aldrig heller försöker göra mig till och ge mig på något sånt där fancy recept fast det låter supergott. Då äter jag hellre basic mat som jag vet att jag klarar av och som går ner. Som idag. Och det passar mig alldeles utmärkt.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar