Innan vi åkte gjorde vi tunnbrödsrullar med sallad, ost, paprika och pastrami. Så sjukt gott! Gjorde en extra att gotta på bilen, hehe. Sedan begav vi oss till Ölands djurpark såhär efter högsäsongen och trängdes med alla de andra tre bilarna som var där om parkeringsplatsen närmast entrén. Det var en bra dag, men jag saknade elefanterna. Trodde det var typ basic att det finns på alla zoon? Sen vet jag inte om det berodde på oss eller på sjukt bra/dålig timing, men i nio av tio inhägnader började djuren bajsa så fort vi kom fram och ställde oss för att titta på dem? Lite otrevligt kan jag väl tycka, haha.
Efter djurparken blev det en tripp till Baronen i Kalmar. Sådär bra för fröken med köpstopp. Och så blev det (givetvis) en fika på Ben & Jerry's glassbar, det är på tok för heligt för att inte vara där när man har chansen. Var i sjunde himlen från första tuggan till sista och en stund därefter. Och så mellanlandade vi på IKEA för att göra kanske världens snabbaste visit innan vi avslutade dagen med det allra viktigaste av allt -Burger King! Åh, vad jag älskar allt de har att erbjuda. Angus xt satt finfint i min mage.. och nu sitter den finfint på den tillsammans med glassen. Inte lika awesome, men helt klart värt det. Idag har jag upptäckt att..
..Det räcker inte med att säga att man har köpstopp om man ändå inte följer det. Sniglar kan sova i tre år. Jag är sämst på att hålla deffen. Lågsäsong på djurparken var ett smart drag, ingen trängsel och halva kostnaden. Isbjörnar har päls även på trampdynorna. Tre timmars sömn är för lite, dör snart. Albatrossen kan somna i 40km/h. Man ångrar sig inte om man vill något tillräckligt mycket. Strutsar gör mig nervös och det ser äckligt ut när de bajsar. Jag älskar Surikater. Man får ont i fötterna av att gå i Converse en hel dag.
Dag 3:
Hela dagen är ett enda stort undantag. Gick 8,6km på en timme på morgonen, och ja det var ju bra. Sedan dess har det bara gått utför. Inte bra. Imorgon börjar jag om och håller tummarna för bättre självdisciplin! Idag var ju faktiskt den den enda dagen jag hittat på något i sommar, så tycker ändå att det är rätt okej. Funderar på att sätta denna dagen i parentes, typ kalla den "Dag >3", för att det är inte riktigt tre, och köra riktiga "Dag 3" imorgon i stället. Japp! Idag tryckte jag på paus-knappen, och imorgon är allt som vanligt igen.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar