Jag arg. Jag är arg för att jag är trött. Trött på att tänka, trött på att känna. Trött på att försöka förstå och trött på att hitta svar. Trött på att vara arg. Trött på att vara irriterad och känslig. Trött på att vara ledsen. Trött på att gråta. Jag är arg för att jag är trött för att jag orkar inte. Trött på att inte kunna sova. Trött på hundarna som går PÅ mig hela tiden. Trött på att önska och trött på att vilja. Trött på att tolka varje låt som spelas. Helvete.
Inte ens träningen var rolig idag. Den var tung på fel sätt och hur jag än betedde mig fick jag inte upp varken tempo eller rytm. Fyra av över tvåhundra låtar på min playlist är lugna, av någon anledning kom dem hela tiden. Fick två nya, jävligt udda skoskav på ovansidan av varje fot, det ena värre än det andra, från skorna jag haft i två år. Engagemanget, peppen, glädjen och entusiasmen försvann halvvägs och biten som var kvar var alldeles för lång.
Min själ är sönder.
Och hur jag än gör, sårar jag någon. Visst ska inte livet vara enkelt, det hade ju blivit för tråkigt. Men nu känner jag att mitt är lite väl spännande. Tänk att bara få lite balans, va det vore skönt. Får fullständig panik. Jag vill bara trycka på paus och hinna ifatt, sedan spola tillbaka ett år. Vilken lyx det hade varit.
![]() |
| Inte min dag idag, någonstans. |

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar