måndag 5 september 2011

Awesome dag

Denna dagen blev en bra dag. En riktigt, riktigt bra dag!
För det första slutade jag redan klockan tolv, så då var hela dagen kvar. Ringde sambo som var ledig idag vid klockan elva för att väcka honom så att han var uppe tills jag kom hem, och så åkte vi och fixade veckans mat-handling. Lagade middag gjorde jag redan vid klockan två, för jag skulle till träningen vid fem och ville inte äta för nära inpå. Idag blev det en av mina absoluta favoriträtter; Spaghetti Capri. Mums. Såndär mat jag lärt mig av mamma och som är enkel, snabb och supergod. Älskar sån mat. Receptet kommer längre ner. Veckans tvättning är också avklarad, och det känns underbart. Dessutom sitter jag här nu, både nytränad och nyduschad, i min favoritpyamas och njuter av några chips och ett avsnitt Criminal Minds innan det är dags att sova. Ibland känns allt bara så sjukt bra.

Träning
Började veckan med ett core-pass, kändes bra efter allt man krängt i helgen. Älskar att kränga. Upplever mig själv som starkare och mer uthållig nu på passen, kan avancera vissa rörelser och idag stod jag dessutom i plankan på tårna för första gången! Har bara kunnat på knäna innan, så jäkla roligt när man märker resultat på det viset.
Efter passet var det bara att fylla på vattenflaskan till max och bege sig till cykel-salen, för då var det dags med det efterföljande passet cykel & bodypump 90 min, ett pass som börjar med 45 minuter spinning, sedan fortsätter direkt med samma instruktör och 45 minuters bodypump. Tjejen som hade detta passet var den värsta jag varit med om! Vi var i bergen med extremt motstånd hela cykel-delen av passet, och jag hade mjölksyra i benen redan efter 10 min. Och när passet var slut la jag mig över styret och intalade mig själv att jag inte behövde börja gråta, och att jag för guds skull inte skulle börja spy. Nöjd. Bodypump gick också bra, börjar kunna göra ordentliga armhävningar nu, som jag inte kunnat på i alla fall fem år på grund av problem med axlarna. Har dessutom ökat vikterna och alltså förbättrat mig på även detta passet.

Threadless
.. Och nu till det viktiga; fick ett mail från Threadless idag. Världens bästa sida! Har du inte varit där, måste du kolla det. http://www.threadless.com/. Åhh... man vill ha nästan allt. Tröjorna är helt fantastiska, och de trycks bara i ett begränsat antal, så de är ju rätt unika. Däremot blir det en liten peng när man ska ha, dels ligger de flesta på omkring 20$, och dels tillkommer shipping på omkring 15$ då dem skickas från USA. I och för sig motsvarar väl 1 USD ungefär 6 SEK i nuläget, och en vanlig t-shirt på H&M eller Gina Tricot ligger väl i alla fall inte under 100 kronor. Tillbaka till mitt mail; i 48 timmar har dem awesome rabatter och säljer ut en massa t-shirtar för bara 10$! Och de fyra tröjor jag suttit och förälskat mig i i evigheter men varit för snål för att köpa har reprintats och fanns nu för halva priset! Om tre veckor är jag äntligen ägare till dom.. äntligen. Lycka. 



Mammas Sphagetti Capri
1. Sätt på pastavattnet
2. Stek bacon och gul lök tillsammans i en stekplåt
3. Gör vit sås, bechamél-sås. Ta fram en kastrull lagom stor för att göra sås i, lägg i en klick smör, när den har smält öser du över lite mjöl (en bottenredning med andra ord). Sedan häller du på mjölk, salt och vitpeppar. Rör hela tiden, då mjölk gärna bränns vid. När såsen är klar häller du ner baconet och löken i såsen och rör om ordentligt.
4. Koka pastan "al dente" och häll av i ett durkslag, häll sedan tillbaka den i kastrullen.
5. Häll ner lök och bacon vitsåsen i kastrullen med pastan i och rör om.
Häll gärna lite grovmalen svartpeppar ovanpå när du hällt upp på tallriken, det blir riktigt gott då.

Som jag sa, enkelt och riktigt gott! Det enda som kan krävas för att underlätta är väl en smula planering, allt går så mycket smidigare om det klaffar.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar