fredag 16 september 2011

Gofika och SkitMCD

Två gamla klasskamrater var här ock fikade idag, blev bjuden på en supersmarrig äppelpaj och en massa massa härligt prat. Var i och för sig nära att fortfarande ligga kvar i sängen när de kom. En av dem smsade mig vid halv tolv och skrev att vi snart ses, vaknade av meddelandet och kom på att vi planerat att träffas klockan 12, inte 14! Haha, det var bara att pallra sig upp, gnugga godmorgonen ur ögonen, starta kaffebryggaren och plocka i ordning. Tur att de var typ en kvart för sena, annars hade jag nog fortfarande suttit i pyjamasen. Han till och med äta frukost, en halv pizza och en pepsi, blir det godare?

Lite senare kom även JK på fika, honom fick sambon underhålla för ingen av dem var intresserade av att delta i vårt samtal. Han hade (som vanligt) med sig förstaklassigt fikabröd. Älskar fika!

Sedan åkte vi till McDonald's för jag är så sjukt lat idag att jag vill inte stå och göra mat. Blev en Chicken Gourmet för min del, har längtat efter att smaka den sen jag såg reklamen, men blev inte så imponerad som jag hade hoppats. Varken av maten eller personalen. Jag menar, även om man bara står i kassan måste man veta vad det är på hamburgarna. Man måste ju kunna förklara för gästerna vad det är som erbjuds, och vad det är dem betalar för? Dem är ju liksom den som står mellan gästen och köket, dem måste ju veta och kunna informera. Hon hade ingen aning om vad det var på min hamburgare, förutom att det var kyckling, sallad och tomat, och det ska tilläggas att hon konstaterade detta efter att hon vände sig om och granskade bilden på skylten. Hon skrattade nervöst och sa att hon inte ätit den, det var därför hon inte visste. "Okej". Frågade vad det var på Pepper Jack, och precis när hon öppnade munnen la jag till "förutom pepper jack cheese, sallad och tomat" (det såg man ju på bilden). Då svarade hon inte. Jag sa att jag var intresserad av att veta vilken dressing det är på dem, och hon gick till köket. Kom tillbaka och svarade att det var någon dressing som hon själv inte ens kunde uttala. Savo---någonting, sa hon. Ja, det kan man ju undra vad det är. Frågade. Hon visste inte. Suck. Jag vet hur den smakar nu, och den smakar senap, och jag tycker inte om senap. Det är just därför jag ville veta! Åh. Ursäkta, men det är skandal när den som ska serva gästen inte vet vad maten innehåller. Hon sa dessutom att det var lök i kycklinghamburgaren -jag älskar lök. Det var ingen lök i. GG.

Idag ska jag inte göra någonting mer än att sitta här och sedan förflytta mig till soffa. Skavlan börjar igen idag! Gillas gillas gillas. Skulle ha tränat, tvättat, gjort läxan och lagat egen mat. Men sa nej, nej, nej och nej till det. Morgonrocken och fårskinnstofflorna är på, nu ska jag fortsätta min oproduktiva fredag. Ah.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar