lördag 17 september 2011

Hänsynslösa idioter | Sällsynt

Jag har alltid varit mer av en nattmänniska än en morgonmänniska, jag vaknar av ingenting och kan aldrig somna om. Det räcker med att det blir för ljust i sovrummet eller att någonting låter. Skulle jag försöka somna om efter att jag vaknat får jag alltid värsta huvudvärken, så det är inte ett alternativ att ens försöka. Väcker någonting mig oavsett hur mycket klockan är och det dessutom är ljust är det bara att vackert gå upp, sätta igång kaffet och sysselsätta mig med något.

Eftersom jag är medveten om att alla är olika, och tycker att man ska acceptera det, är det minst lika viktigt för mig att man också respekterar varandras dygnsrytmer. Av samma anledning som jag inte står och skriker i trappen efter klockan nio på kvällen förväntar jag mig att ingen står och skriker i den klockan nio på morgonen, det är väl egentligen inte något svårt att förstå, och det finns till och med ett ord för det; ömsesidig respekt. Menar givetvis inte att morgonpigga människor ska smyga runt, det gör inte jag på nätterna heller, jag menar att man inte för en jävlar massa liv på mornarna av samma anledning som jag inte för det på nätterna -folk sover! Det är en enorm skillnad på att leva och störa. 

Jag tar på mig headsetet på kvällarna och lyssnar på musik därigenom för att inte störa de som bor runt omkring mig och som kanske inte uppskattar höga ljud efter nio. Idag vaknade jag av att det var något jippo utanför vår lägenhet, på grusplanen. Kul att de hittar på grejer, verkligen. Men jag vaknade inte för att dem hade roligt, jag vaknade för att dem hade monterat två skitstora högtalare, riktade mot huset, och spelade hög musik och pratade i mikrofon. Alltså, det är en grusplan, den är knappt 30 meter bred, jag tror folk hör vad den andra säger utan massiva megahögtalare på ashög volym. Jag hade inte brytt mig alls, OM det inte varit så att dem började klockan 09:30 en lördagmorgon! Förlåt, men va fan? Är det att visa hänsyn? Det ser ut som om dem har en turnering i kubb, och dem beter sig som om det vore värsta rejv-partyt och skriker WOHOOO! Hela tiden när talaren tar ton på ful jävla tyska. Fu.
Högtalarna är inte så pluttiga i verkligheten..

Till något roligare; idag ska vi in till stan och shoppa! Eller, jag ska kolla efter en vinterjacka och en allvädersjacka som jag kan ha när jag cyklar till och från träningen. Det börjar bli kallt på kvällarna, och är man genomsvett och bara har en långarmad på sig blir man rätt nerkyld, vill inte bli sjuk. Sen ska jag kolla på klockor, för det är ett måste när jag är i stan. Det är det bästa jag vet i hela världen. Min grej är klockor, och jag älskar varenda en av dem. Idag har jag gjort mig i ordning! Kors i taket. Gör mig aldrig i ordning längre, finns ingen mening. Är i skolan tre timmar sen tränar jag varje dag, varför ska man stå och fixa sig inför det? Nej, idag ska vi som sagt till stan, sen är vi bjudna på middag, så idag passar jag på att känna mig lite fräsch.


 Kläderna är från Gina Tricot

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar