söndag 11 september 2011

Wordfeud

Det är rätt roligt, detta fenomenet. För några månader sedan hittade Sambo det på market och sa till mig att ta hem det, sedan sa jag till mamma att hon nog skulle tycka om det. Så sa vi till Smabos lillasyster och hennes pojkvän att ta hem det så att vi kunde smiska dem. Sedan min lillebror, och så tyckte pappa att han fick väl också ta hem det då, för det var hans enda chans att få kontakt med sin fru. Så spelade jag också Sambo på jobbet mot varandra och berättade för våra arbetskamrater, sedan helt plötsligt skriver folk sina användarnamn på Facebook och vill bli utmanade och i nästa veva pratar dem om det på Vakna med the Voice (Annika Leone sågar det i och för sig, men de andra försvarar det) och bara igår var det en rubrik på Aftonbladet om hur man blir oslagbar, och det mest sökta på Google är "ord som börjar på x". Jäklar va fort saker och ting sprider sig. Jag menar inte att jag eller Sambo startade detta fenomenet, det är omöjligt, men när sambo hittade detta hade varken han eller jag hört talas om det och ingen av de vi pratade med visste vad det var. Sen exploderade hela Sverige i någon slags Wordfeud-hysteri. Och angående googlandet så är det FUSK och det skulle jag aldrig göra. Då kan man lika väl skita i det. Usch.

Just nu har jag nio spel igång, och jag leder på allihop, igår satt jag även med Sambos mobil och hade åtta spel igång på den, och gissa vem som ägde alla även där? Visst, har förlorat någon gång, men har sjukt bra vinstprocent, så känner mig lite kaxig. En kompis skrev sitt användarnamn på Facebook och frågade vem som ville ha stryk, jag invitade honom, och efter bara några rundor resignade han (gav upp). Ah. Kommer säkert få en massa stryk nu, men det är roligt oavsett! Älskade Alfaped i brädmodell, och har det i garderoben, så för mig spelar det inte så stor roll om jag vinner eller inte, även om det är en kick att väldigt ofta ligga i ledning ;)

Användarnamn: Plasasurz.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar