fredag 16 september 2011

Pensionärsjävlar IRL

Väldigt länge har folk, jag och Sambo skojat om att vi till och från beter oss som om vi vore pensionärer. Jämför man med de flesta på campus så gör vi faktiskt det. När trapphuset vibrerar av hårt festande har vi antingen tvätt-tid eller så sitter vi i myskläderna framför våra datorer och tar det lugnt med en god öl.

När vi sedan går och lägger oss ligger vi och lyssnar på alla roliga människor som går utanför och förmodligen är på väg hem från någon av studentpubarna och skrattar åt dem. En natt vaknade jag av att en kille gick ensam utanför och sjöng "DE É VI SOM É HAMMARBYYYYY" så falsk och sluddrigt att jag nästan kissade ner mig av skratt. Uppskattar på något vis mer att se festen än att själv närvara vid den. Ja, såklart vi festar, men kan tala om att de gångerna är lätträknade, och fast det inte är något som vi bryr oss om så verkar det vara något som absolut stämplar oss som ett gammalt tråkigt par. W/E. 

Idag fick jag faktiskt ändå en pensionärsvarningskänga i ansiktet. För idag blev både jag och Sambo överlyckliga, och tyckte att det var supertrevligt och helt underbart att Skavlan börjat igen. Och jag citerar: "Nu har vi äntligen något planerat att göra på fredagskvällarna!" Vad ska jag säga? Vi älskar Skavlan, och nu väntar vi bara på att På spåret ska kicka igång, sen snackar vi den ultimata fredagskvällssysslan. En gång fick vi faktiskt vänligt men bestämt tacka nej när en kompis frågade om vi ville följa med henne och hennes pojkvän på bio. När hon frågade varför vi inte kunde svarade jag, utan att tänka; "På spåret och Skavlan går ju ikväll, och vi kan inte spela in..". Hon trodde först att jag skojade. Haha! Lite gamla kanske vi är ändå, eller så har vi helt enkelt bara andra intressen än majoriteten. Idag var det i alla fall Dobidoo och Skavlan som gällde, gissa om det var trevligt. 

Skavlan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar