söndag 4 september 2011

Helgen i korthet.

 I fredags var det cykel & core 90min som gällde. Skitjobbig cykel i "bergen" med en massa motstånd och stående i 45 minuter, sedan direkt vidare till en annan sal och köra 45 minuter core. Och med tanke på denna helgens 6 mums är det skönt att jag gjorde det passet innan vi åkte till föräldrarna.

Sambons familj hade grillat färdigt när vi kom dit(mums1) och senare på kvällen hade vi ostbricka och popcorn(mums2) till fotbollen. Jag är helt ointresserad av fotboll, men roas otroligt mycket av sambon som sitter med full Sverige-mundering och lutar sig så långt fram att man väntar på att han ska ramla framlänges in i teven. Fatta va frestande det är att knuffa. Jag tror inte det finns många som är så engagerade som han är från soffan. Haha! Måste förresten skryta lite om att jag faktiskt träffat Anders Svensson i Svenska landslaget (hanärsåsnyggjagdör) och pratat med honom. Sambon vågade inte gå fram och be om autograf och eftersom jag inte skäms så enkelt gick jag fram för att be om en, däremot blev jag sjukt nervös. Förmodligen av hans snygghet. Så när han satt där och signerade åt mig kom jag helt plötsligt med kommentaren: Heeee-heee. Det är inte jag som ska ha autografen, den är till min pojkvän som står där men som inte vågar gå fram. Jag tycker inte ens om fotboll. Har aldrig förstått det roliga. Heeee-heeeee.. Och jo, sen skämdes jag faktiskt. Haha. Han måste undrat vad jag var för ett psycho.

Egendesignad  kräftskive-hatt, nöjd.

Var på kräftskiva med sambons lillasysters pojkväns släkt (!?) igår, lördags. Och ja, även jag och sambo undrade vad i hela friden vi skulle dit och göra. Haha. Äter inte kräftor, men värdarna hade gjort riktigt goda pajer(mums3) också. Det var supertrevligt, och jag tror att jag inte gjorde bort mig alltför mycket. Det är likadant varje gång jag är någonstans, är skiträdd och orolig för att någon ska ha uppfattat mig som för pratig, för högljudd och för mycket "på" och framåt. Jag vet att jag är sån som person, men ibland är jag rädd att jag blir lite för mycket "jag", så att säga. Vill ju inte störa någon. Men jag tror att det inte var så farligt, eller så är de jag frågat helt enkelt väluppfostrade och artiga och säger inte sanningen. Allt är relativt.

Oavsett så kom kvällen med massa bra, bland annat lärde jag känna JO lite mer än innan (vi gick på samma skola för många år sedan), och jag lärde känna hans flickvän E som jag aldrig träffat tidigare. Otroligt trevliga. Fast gårkvällens förstapris går nog ändå till den fräna taxi-chauffören som körde oss in till stan, han hade installerat en hysteriskt blinkande disco-slinga i taket i bilen som han satte igång när vi kört en liten bit. Han var jättenöjd och berättade stolt att han hade installerat den tidigare samma dag. Den va fin och rolig.

Helgen avslutades med grillning(mums4) hos mina föräldrar idag, oh så gott och mysigt! Mormor och morfar kom också förbi och åt. Sånt tycker jag om, när folk samlas och äter och umgås. Uppskattar de stunderna mycket. Sedan hade mamma bakat en jättegod sockerkaka med blå vallmofrön och citron i(mums5). Lillasyster hade bakat chokladbollar och rullat dem i polkagris-strössel(mums6), perfekt kombination!

Nej, läxor och matlista, sen går jag och lägger mig med Mr. King.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar