måndag 19 september 2011

Träning < Mys

Idag hade sambos glasögon som han hade beställt kommit in, så vi åkte in och hämtade dem, och när vi ändå var där passade jag på att göra en synundersökning. Trodde aldrig att jag skulle behöva göra en, men nu när jag spenderar i princip hela dagarna framför antingen datorn eller i en bok har jag börjat känna mig trött i ögonen. Så passade på att göra en. Fick reda på att jag, för att citera optikern; "ser som en katt". Det betyder att min syn är awesome. Men, och det finns alltid ett "men", så tyckte hon att jag skulle ha ett par glasögon i alla fall när jag sitter vid datorn eller läser. För att jag anstränger mina ögon hela tiden och då blir det jobbigt, så idag beställde jag glasögon! Det var som tusan.

Efter besöket hos optikern gick vi till Akropolis, en helmysig grekisk restaurang som vi hört en massa bra om, men som vi aldrig varit på. Och ja, maten var underbar, och vi blev sjukt mätta! Är inte van vid att man blir det på restaurang, så det är verkligen tummen upp när en matglad som jag bli det. Sambo beställde lamm med vitlökssås och pommes, jag beställde helstekt oxfilé med råfriterad potatis och pepparsås. Nomnomnomnom.

Sambos längst bort, mitt närmst.

Avbokade båda passen jag skulle haft idag, tränar så mycket i alla fall. Och jag ångrar mig inte ett dugg! Får trycka lite hårdare på box imorgon istället med EH, hee-hee. Nej. Idag bestämde jag att jag prioriterade en mysdag, med en promenad på stan, god restaurangmat och tidigt sänggående. Sov fyra timmar i natt, och det är på tok för lite för min del.. Sen var det också så att middagen skulle ha krockat med träningen, och mat kommer alltid gå före allt. Så är det bara. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar