onsdag 14 september 2011

Idag är en sådan dag

Idag är en sådan dag om skulle vara så mycket roligare att ha att göra med om den bara var typ en timme lång. Skulle inte för en sekund må dåligt om den helt plötsligt snabbspolades förbi och så är det dags att gå till skolan igen. Idag är en sådan dag då man önskar att man satt uppe hela natten och sov bort hela dagen, idag är en sådan dag då jag egentligen inte skulle gått utanför dörren alls. Eller kanske skulle jag ha låsts in, för min egen skull, och för alla andras. Hm. I mitt huvud har jag inte varit rolig att göra med idag. Mjölken till mitt kaffe är slut. 

Fleece inomhus för den frusna
Tur att jag har EH i alla fall. Hon kommer på morgonarna, idag med halsont (stackaren) och håller mig sällskap över en kopp kaffe. Erbjöd henne honungs te idag när hon beklagade sig över sin kliande hals, men hon ville inte ha. Fast man får faktiskt vara lite besvärlig när man inte känner sig helt frisk, så hon får lite sympati av mig. Snälla, rara hyresvärd sätt igång elementen, jag fryser ihjäl! Tycker inte att man ska behöva klä på sig fleecetröja och fårskinnstofflor för att det är kallt bara för att hyresvärden inte behagar sätta igång värmen. Alla elementen är uppskruvade på max, men iskalla. Hallå, det är höst nu! Då är det skönt med lite värme.


Allt har liksom irriterat mig idag, mer eller mindre. Folk som jag vanligtvis inte retar mig på har på något sätt funnit sin väg in under skinnet på mig, och folk som jag normalt retar mig på har jag haft sånadär Ally McBeal- syner om. Typ att jag fräser som en puma och hoppar på dem och klöser sönder dem. Kanske låter lite sjukt, och hårt, men idag är inte mig dag. Imorgon är det över igen och jag klöser inte folk var och varannan dag precis. Så det är bara att vara lugn. Imorgon kommer jag att vara normalt uppretad igen, och bara vara lite irriterad, och förmodligen gnälla av mig på EH om det. Har ont i huvudet.

Nej, denna dagen skulle helt klart ha spenderats hemma under mitt My little Pony-täcke och i min farfarströja.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar