måndag 12 september 2011

Träning v37

Måndag: Core, Cykel & BodyPump 90 min
Tisdag: Cykel & Core 90 min, Functional moves
Onsdag: Afropowerdance, BodyPump
Torsdag: Bodybalance, Box & Kick 75 min
Fredag: Cykel & BodyPump 90 min
De pass som inte har en tidsangivelse är alltid 55 min.
  
Cykel
Det jag skriver som cykel hela tiden är givetvis spinning, men på den anläggningen jag är skriver dem cykel, så då gör jag med det. En underbar vän till mig sa i somras att "spinning är Guds straff till människan". Och ja, jag kan nog hålla med henne. De passen jag gjort nu denna veckan har alla haft berg gemensamt. Och det har varit tufft och det har gjort ont. Man har sneglat på klockan, försökt lista hut hur många minuter varje låt är och man har under varje pass varit förbannad på sig själv för att man självmat satte sig på den där cykeln, och man har varit arg på instruktören för att den inte är mänsklig och envisas med sina berg och backar som en okänslig idiot. Men sen är man färdig, och man stiger av cykeln och man är så sjukt nöjd över att man gjorde det, och se, man överlevde ju till och med! Och fast man hatar det från början till slut så älskar man det när det är över, och den känslan går inte att slå. Man måste göra det igen, igen, igen, igen och igen.



Box & Kick
Detta passet är som Box jag skrev om häromdagen, fast det är längre och involverar också sparkar. Det är med andra ord inte främst ansträngande för armar, axlar, bröst, utan också för benen. Man är två och två även på detta passet, och medan den ene håller de små mitsarna eller den stora mitsen sparkar eller knäar den andra dem. Sjukt jobbigt och sjukt roligt. Sedan kör hon som har passet grym musik med, precis min musiksmak så att man blir riktigt taggad. ah.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar