söndag 23 september 2012

Lyckat med loppis

Efter att ha varit på filmkväll igår med två finfina damer blev det sent i säng. Vi kollade på Avengers, som jag tyckte var riktigt bra! Och gode gud va snygg Thor är. Jag tror jag är kär i honom. Alltså inte skådespelaren Chris Hemsworth, utan hans roll som Thor bara. Eller ja, kanske om han hade haft den blonda kalufsen hela tiden och alltid varit lite orakad. Om han hade sett ut som Thor till vardags har jag bara tre saker att säga; Var som helst, när som helst och hur som helst. Haha! Ojojoj.
Vaknade i morse av att mobilen ringde. Yrvaket letade jag efter telefonen och försökte komma på hur svenska språket låter. Fick bara fram ett mumlande mm och på andra sidan hörde jag en pigg fröken HK som var väldigt förvånad över att jag inte var uppe än. Klockan var halv tio. Hon skulle på loppmarknad och undrade om jag ville följa med, givetvis ville jag det! Jag bad henne att ge mig tio minuter, och att vi i så fall var tvungna att stanna på McDonalds för att köpa kaffe och två cheeseburgare till frukost. Hon gick med på mina krav, och hämtade upp mig nästan exakt tio minuter senare.
Det var mysigt med loppis! Har faktiskt aldrig varit på någon tidigare. Hk var precis tokig och sprang vant mellan borden och petade och shoppade. Jag var till en början lite försiktig, men fick ändå med mig böcker och filmer och till och med en tröja hem. Stämningen var riktigt mysig och det var så fint där, kommer att följa med många fler gånger! Trevliga knallar och lagom med folk. Det är ju på slutspurten nu, och det var väldigt lite jämfört med tidigare på säsongen visst, men det gjorde mig ingenting. Blev lite halvt irriterad när jag flera gånger trängdes med folks barnvagnar där ungen som satt i verkligen var tillräckligt gammal för att utan problem kunna gå själv. Är det redan trångt som det är behöver man liksom inte göra det värre. Men det är bara som jag tycker. Hehe.
Hk var, som alltid, på sitt allra bästa glada humör och det är alltid supertrevligt att umgås med henne. Hon kan sprida glädje hon! En tant som stod vid ett bord sken upp när Hk kom och sa att hon var hennes bästa kund! Haha, så sött. Det var en mysig dag i brunnsparken idag, utan tvekan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar