Jag var helt enkelt ett ohyggligt tråkigt barn att laga mat till, och jag hade verkligt otroligt snälla föräldrar som aldrig tvingade mig att äta sånt jag inte ville. De visste väl att jag skulle växa upp någon dag, haha! För fyra år sedan började jag testa att ha dressing på hamburgaren (ja! innan var det bara ost som gällde) och strax därefter rullade det bara på. Idag älskar jag allt som har med sallad att göra, tycker nästan till och med att en middag inte känns komplett utan någon sorts sallad till. Frukt och bär har blivit en favorit och perfekt för mellanmål och bakning. Åh, nu händer det grejer, och det är underbart hur mycket roligare det är att laga mat nu när man har lite fler komponenter att jobba med. Jag har dessutom gått och blivit mycket mer modig när det kommer till matlagning, får idéer och vill testa nya smaker och varianter och vågar testa dem! Fantastiskt.
I går blev jag riktigt nöjd med middagen, som vanligt blev det asmycket, men till följd av det har jag bara samma sjukt goda tillbehör till kycklingen idag. Mumms. Skulle jag jämföra dagens frukost med bara för några månader sedan hade det varit en skiva ost och ingenting mer på mackan, och gårdagens middag hade för ett år sedan bara varit en hög pommes och bearnaise till biffarna med finhackad lökn i istället. Ja, det är mycket roligare att äta och laga mat idag. Det behöver fortfarande inte vara svårlagat, bara spännande, nya och fler smaker.
![]() |
| Frukost Kaffe med kanel Proviva blåbär Smörgåsar med rökt kalkon, tomat och salladskrydda |
![]() |
| Middag Tzatziki Isbergssallad, tomat, gurka, gul paprika, kidneybönor, kikärter, mathavre Nötfärsbiffar med grovhackad rödlök på en skiva rostat bröd |


Inga kommentarer:
Skicka en kommentar