torsdag 27 september 2012

Ingen mer stress!

När jag under seminariet igår drogs över av ytterligare en våg av magkatarren trodde jag att jag skulle fräta sönder inombords. Det är riktigt så att jag får frossa och gåshuden kommer i impulser hela tiden och jag skruvar mig och vet inte riktigt hur jag ska sitta eller röra mig för att lindra smärtan. Det hade varit ytterligare en sömnlös natt, fastän jag struntat i kaffet för att jag inte skulle riskera att ligga vaken. Är helt säker på att sömnlösheten och katarren är produkter av att jag stressar för mycket.

Åkte till köpcentret igår efter skolan med MM och gick raka vägen till Gerds te och kaffehandel för att köpa kamomill-te som visst ska vara bra och lugnande, som jag tänkte att jag ska testa att ta på kvällen. Sömnen känns som att den är viktigast att få bukt med, för att inte riskera att köra ihop fullständigt. Att till och med glömma vad man heter i andranamn är väl inte så sunt. För att det dessutom är ganska synd om mig nu som är så stressad och nollställd på alla sätt och vis kände jag dessutom att jag behövde någonting som gör mig lite extra glad. Så utöver ett par stövlar och ett par stövletter (kunde inte bestämma mig) trillade vi in på Ur & Penn, och jag fångades omedelbart av en klocka som var så fantastiskt fin att jag knappt kan beskriva den med ord. Jag behövde den. Jag har ingen svart klocka, för den svarta jag har hemma och som också var min allra första, har dött för alltid (någonting med urverket) och jag behöver en ny. Den var perfektion, och precis det jag ville ha. Den är enkel och den är den min. 

Skyller på MM för att jag köpt ytterligare en klocka. Var skyldig henne 600 kronor, precis vad en sådan klocka kostar, och jag har lite smittat av mig på henne med den här underbra kärleken till klockor. Så hon fick idén att i stället för att föra över pengarna så kunde jag ju köpa en klocka åt henne, givetvis kunde jag det. Men, jag kan då rakt inte köpa en klocka åt henne och ingen åt mig själv. Nej, där drar jag faktiskt gränsen. Hon valde en i samma märke, men med gräddfärgad urtavla, koppar, och brunt/gräddvitt armband. Riktigt, riktigt fin!

Nu ska jag bara fokusera på att varva ner. Kamomill-te och klocka var steg ett, nu ska jag bara börja andas också!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar