tisdag 25 september 2012

Höstkänslor

Himmel, vad det regnade i natt! Var uppe både två och tre gånger för att se om det haglade eller om regnet blivit snöblandat, för som det slog mot rutan var det svårt att tro att det bara handlade om stora droppar. Väntade på att åskan skulle dundra till och var mest orolig och snurrade runt ända till klockan ringde vid sex. Tanken var att gå upp och köra ett pass spinning vid sju, och att sedan möta upp JUJ i stan för en mysig frukost på ett café i stan vid nio. Magkatarren har börjat smyga sig på igen och i morse var det så att jag riktigt mådde illa. Slog av larmet och smsade till JUJ att jag stannar hemma och låg kvar till halv elva någon gång. 

Som jag vill ha kläder. Aldrig har jag tyckt om att köpa kläder. Någonsin. Under detta året har jag utvecklat en riktig glädje till shopping, en känsla som är raka motsatsen till den jag hade förr. Och visst är det jätteroligt, men det är inte alls särskilt billigt.. haha! Ojojoj. I tre dagar i rad nu har jag i timmar suttit på bland annat Zalando, Bubbleroom, H&M och Boozt och fyllt kundvagnarna för att sedan bara kryssa ner fönsterna  och börja om från början igen nästa dag. Som man är. Jag vill ha så mycket, och helst av allt varenda liten grej. Älskar höst-modet, dessutom, men missar det fullständigt i och med resan! Inte för att jag inte vill iväg, men damn.. lite osis är det ändå skulle jag vilja säga. Det är ju helt meningslöst att köpa murriga myströjor och snygga stövlar när jag ska spendera hela hösten i trettio graders värme.. heehee. Men kolla får man.

Efter att ha ätit en härlig frukost och fyllt kundvagnen på Zalando var det dags att göra sig i ordning och möta upp herrarna SL och AX för att luncha och studera en liten stund. Vi var ovanligt duktiga, måste jag säga. Det tog bara två timmar att komma igång, och vi höll på i nästan en timme. Inte illa, inte illa alls. Åt en riktigt god couscous-sallad med varma spenat- och ostbollar och rhode island dressing, men till efterrätt blev det bara en slät kopp kaffe för grabbarna vet uppenbarligen inte hur en riktig kaffe på maten ser ut och skulle minsann inte ha något gott till. En liten besvikelse. Tycker inte om att fika själv, så det blev inget med det. Kompenserar det med att kränga så mycket choklad jag kan nu innan det är dags att möta upp MM och gå till träningen. Ha!

Hösten har verkligen kommit nu! Kallt, grått och ruggigt. Älskar det. Önskar bara att jag hade de där perfekta stövlarna. På vägen hem från träningen blir det att ta med sig pizza, sedan blir det nog tända ljus och te och Masterchef i soffan, i OnePiecen, under en filt. Vill verkligen inte ge mig av till träningen nu. Är opepp och vill mycket hellre bara mysa inomhus i detta vädret!



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar