måndag 3 september 2012

Magic Monday

Första dagen på sista terminen startade idag. Efter ungefär tre timmars sömn var det inte svårt att stiga upp när klockan ringde, det är svårare att komma upp när man sovit för länge tycker jag. EH däremot låg utslagen under täcket i soffan och tjurade innan hon ens hade stigit upp. Haha. Hon stod för spridningen av den negativa energin denna morgonen med besked! Muttrade och morrade och hasade runt i sin pyjamas och önskade att dagen kunde vara över innan den ens egentligen börjat, kunde inte låta bli att stå och flina åt henne. Väl i föreläsningssalen var väl den positiva energin ganska slaktad även i min kropp efter ungefär fem minuter inpå introduktionen. Då kom man genast ihåg hur otroligt utdraget och drygt det är. EH satt uttråkad till höger om mig, AT satt ihopsjunken på min andra sida och kämpade med att hålla ögonen öppna. Jag bad honom skjuta mig, men han vägrade med argumentet att skulle han behöva genomlida det skulle jag minsann också det. Haha!

För att vända på humöret efter denna otroligt tråkiga förmiddag begav jag, EH och JUJ oss in till stan och lunchade och shoppade lite. Underbart trevligt och lunchen var bland det godaste jag ätit på länge! Höften blev värre efter hand under dagen och jag fick tyvärr ta beslutet att avboka passet jag hade senare på eftermiddagen. Blev lite småirriterad, blir alltid det när jag vill träna men inte kan. Så jag smög iväg i alla fall och ställde mig på crosstrainern en stund, och fast jag haltar ganska mycket nu är jag glad över att jag gav mig iväg. Glad för att jag blir glad av att träna, men också lite arg för att jag skulle verkligen inte ha gjort det. Dum-Hanna. 

Blev inbjuden på fika nu i kväll hos fröken HE med JO. Det bjöds på frallor och en massa olika pålägg och kaffe och kaka, där blev man sittandes ett tag och skvallrade. Mycket, mycket trevlig kväll med två mycket, mycket trevliga damer. Detta kommer att göras om snart igen om jag får bestämma.

Vilken dag. Den började lite ostadigt med ordnades upp med hjälp av goda vänner, sånt gillar vi.

Överst och nere t.v: Fikan hos HE
Nere t.h: Dagens lunch clubsallad med italiensk dressing

T.v: Dagens shoppingfynd, superskön tröja från Vero Moda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar