tisdag 11 september 2012

Det var väl på tiden egentligen..

Skype-föreläsning idag om "Ett rättighetsbaserat perspektiv". Är så trött att huvudet värker och själen gråter. Känner en liten lättnad över att det är så många läkar- och sjuksköterskor studenter här, så att de kan ta hand om mig om mitt huvud skulle explodera. En tjej som läser till veterinär erbjöd sig att ställa upp med att kunna avliva mig, om det skulle behövas. Haha! Snälla människor man har omkring sig.

Efter att ha suttit som ensam lärarstudent (utöver SL och AX som ju är mina klasskamrater) bland nästan bara blivande läkare och jurister, har man helt mot sin vilja insett att det är skrämmande vilken urusel allmänbildning man besitter. Som blivande lärare har jag ingen aning om vad som händer i världen just nu och hur det har sett ut. Jag är helt borta när det kommer till världsekonomin och regimer. Det är faktiskt riktigt otroligt pinsamt. Man känner sig som den längst ner i hierarkin här. Den dumma lärarstudenten som inte vet någonting i hörnet från Växjö är minsann inte lika fin som juridikstuderande bruden med det fina håret från Stockholm eller läkarstudenten i fina skjortan från Lund.

Dags för förändring. I går läste jag mig igenom Aftonbladet (Pirate Bay-snubben är tagen, btw) och i morse lyssnade jag på radio. Ja, nu ska även fröken få reda på vad som händer i världen så att jag också kan delta i diskussioner. Så fort jag kommer hem är det dessutom nyhetsmorgon som gäller till kaffet, inte Masterchef. Jag ska suga åt mig så mycket kunskap som jag bara kan och krossa folk med mitt vetande. Nu kör vi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar