måndag 24 september 2012

Tjuriga tjejen

Precis som varje måndag var det meningen att jag skulle "börja ett nytt liv" idag. Tog en skön sovmorgon och gjorde en herrans god och hälsosam frukost, och allt gick kanonbra i typ en timme. Sen rotade jag fram en paket ballerinakex och började fiska efter smulor i en överbliven chipspåse.. detta börjar bli ganska löjligt känner jag. Hade i alla fall bokat spinning idag vid 17, och hade planerat att ge mig av till gymmet en timme innan för att träna lite extra. Otaggad och seg tvingade jag mig iväg, i hopp om att tröttheten skulle vända så fort jag ställde mig på maskinen.

Vid skärmen utanför gymmet där man loggar in när man kommer stod en kvinna och pratade i telefon, hon tittade upp på mig och förklarade att de höll på att starta om systemet och att jag inte kunde logga in just nu och att det bara var att gå in. I och med detta kunde jag inte just då hämta ut kvittot som krävs för att gå på spinningen. Jag gick in och ställde mig på crosstrainern och höll koll på klockan, max tio minuter innan passet ska man hämta ut kvittot för att inte få en bom (tre bommar = spärrad från att boka pass). När min klocka visade lite i tio i gick jag för att hämta ut mitt kvitto, och när jag stod där framför skärmen ser jag att min klocka och gymmets inte är synkade. Jag hade missat tiden med två minuter. TVÅ MINUTER. Faaaan. Men det stod en tjej i receptionen, så det skulle väl inte vara några problem att fixa, jag hade varit där en timme så jag var ju allt annat än sen, och anledningen till att kvittot inte hade hämtats ut tidigare när jag kom var ju faktiskt på grund av deras systemomstart. Gick fram till tjejen och log och förklarade mitt ärende. Hon tittade på mig, sa att hon kunde skriva ut ett kvitto till mig, men att jag ändå skulle ha kvar bommen. Wtf? Nej nej nej nej nej nej nej neeeheeej nej. Nej. Jag ifrågasatte hennes uttalande och förklarade igen. Hon ändrade sig inte. Hon hade fel och var (ursäkta) dum. Hon var säkert ny. En sån där paragrafryttare som ska följa varenda punkt oavsett hur omständigheterna ser ut. Jag log åt henne, och sa att då struntar jag i spinningen. Får jag ändå en bom så drar jag likaväl hem. Sen drog jag. Och jag ska vara ärlig, jag var skitarg och mitt leende försvann i samma sekund som jag vände mig om. Och i huvudet var jag inte alls lika trevlig längre.

När jag blir så arg på grund av att folk beter sig så oresonligt och onödigt dumt blir jag också tjurig och gör hela händelsen till en ren principsak. Jag struntade i träningen och jag åkte raka vägen in till stan och köpte godis. Ett kilo, för att vara exakt. Bara en massa choklad och bara till mig. Det är så jag funkar. Antingen eller. Och jag skyller allt på henne, det är den dumma blondinens fel att jag blir fet. Måste ändå säga, att jag är bäst på att köpa godis! Inget äckligt geléaktigt mojs här inte.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar