Regnet slår mot rutan och blåsten tar tag i huset. Någon gång då och då flyger en stackars fågel förbi. Är det någonting ett riktigt höst-rusk-väder kan bygga upp, så är det en duktigt hög mysfaktor. Årstiden har kommit med besked. För tredje natten i rad har jag snurrat mer än sovit på grund av smärtan i visdomstanden, men idag gör det ingenting, för jag sitter här i mina absoluta favoritkläder och dricker underbart gott nybryggt kaffe i värmen. Det finns nog ingenting bättre än att dryga ut morgonen så länge som möjligt och mysa i pyjamasen så länge det bara går.Det enda som saknas nu är en riktigt god, mjuk kaka. Typ en citronkaka eller en vanlig hederlig sockerkaka. Funderar på att släcka taklampan och tända några ljus i stället, men då kommer jag nog aldrig härifrån.
Jag ska in till stan snart och träffa JUJ, man kanske skulle passa på att köpa lite ingredienser och baka något mumsigt. Jag har ju faktiskt satt igång med träningen nu (igen)! Igår rockade jag både ett pass spinning och ett muskel/core, det sistnämnda var en förstagångare för mig, och det var riktigt roligt! Har aldrig varit med om att man skulle plocka på sig så många olika prylar innan man kunde sätta igång, det var lite spännande. Klämde dessutom en nerv i högerhanden mitt under passet (såklart), vilket inte var så jättekul, men det är typiskt mig att bete sig konstigt så det var ju lite väntat.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar