söndag 16 september 2012

Battle of the ages

Blev medlurad till mitt livs första sittning igår, de som inte vet vad det är så kan det väl egentligen förklaras kort och gott med att man träffas och äter och dricker typ. Temat var Battle of the ages, och vi blev indelade i lag efter 50-, 60-, 70-, 80- och 90-talet. För några dagar sedan fick jag ett mail om att jag blivit tilldelad 90-talet, och blev först riktigt besviken. Det känns som att de andra åtalen har den där riktiga stereotypen och liksom en egentligen uppenbar riktning och stil. För mig var det under 90-talet som den där speciella stereotyp-stilen dog ut och människor började gå sina egna vägar och det var inte längre bara en självklar stil, utan många olika grenar och typer. Det första som slog mig var Spice Girls, jag var (precis som typ alla) ett superfan och de om några skriker ju 90-tal, men jag kände ändå inte det där oh yes som jag borde och fortsatte forska. Sedan dök ett ord upp och det var verkligen bara JA och det var inget snack om att det skulle bli helt sjukt bra. Grunge. Jag har lyssnat på Nirvana i många, många år och vad vore inte bättre än att hylla grungen? Att jag inte tänkte på det först. Det var bara att köra. Åh, helt plötsligt älskade jag 90- talet.

Jag ska passa på att berätta att jag älskar när man ska klä ut sig, och går alltid all-in. Jag hade en ganska klar bild i huvudet, och tänkte typ "Coutney Love" med en touch av "white-thrash" och en stark "I don't care- känsla". Lite "jag har festat oavbrutet i två dygn och vaknade precis i en container och skit samma, nu kör vi". LE (som lurade med mig till detta spektaklet) hade blivit tilldelad 80- tal och vi bestämde att vi skulle göra oss i ordning tillsammans hemma hos henne. MM följde med som stylist, och tackar för det! Allt började redan klockan två, och vi kom inte igång förrän strax efter tolv. Medan jag klädde på mig och la grundsminket och plattade/lockade håret krusade hon LEs hår, och medan hon sminkade mig gjorde LE i ordning sitt hon hade kvar, sedan sminkade hon även LE. Och hon gjorde ett jäkla bra jobb, vi var riktigt snygga när vi gick vidare sedan!

Det var roligt att träffa nya, sköna människor och vi hade en massa tävlingar lagvis innan vi drog vidare för att äta och köra några tävlingar till. Herregud, det var inte konstigt att jag drog hem sen vid tolv-tiden på natten. Höll på att somna precis där jag stod på dansgolvet! Hade i och för sig sovit väldigt dåligt natten innan, så det spelade säkert in. Riktigt roligt hade vi i alla fall.

Fr.h: 90's, 80's, 70's och 90's
Team 90's


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar